Нові методи навчання та виховання у новій школі. Метод Кейсів.
Кейс-методи спонукають учнів планувати власні дії, відштовхуючись від сприйняття конкретної ситуації співрозмовником — однокласником чи вчителем.
Кейс-технології є інтерактивними методами, що дають змогу:
- виявити різноманітні точки зору
- розвинути навички аналізувати та мислити критично.
Цілями кейс-технологій визначають:
- аналіз інформації (самостійно та у складі групи)
- пошук ключових проблем запропонованого завдання
- пошук та оцінка альтернативних шляхів розв’язання завдання
- обрання найкращого рішення і складання плану дій.
Кейс-технології в навчальному процесі сприяють сформувати в учнів уміння та навички:
- комунікації
- презентації
- взаємодії та прийняття колективних рішень
- самостійного пошуку інформації задля розв’язання ситуаційного завдання
- експертного аналізу.
Якщо метою викладання є закладення критичного мислення, вміння схвалювати рішення та спілкуватись, набувати компетенцій, то кейси — саме те, що потрібно.
Особливості використання кейс-технологій у навчанні
Моделі кейсів розробляють на основі життєвих ситуацій, закладаючи і відображаючи в них комплекс знань, що є новими для учнів.
Учитель, як ведучий, підтримує дискусію та фіксує відповіді. Завдання учня — за допомогою наявних знань та практичного досвіду вирішити ситуацію.
Особливості методу:
- застосовність аналітичних процедур та операцій дослідництва
- колективне навчання, обмін інформацією у групах
- обмін відкриттями
- занурення в ситуацію.
Кейс — це одночасно і вид завдання, і джерело інформації для його виконання.
Немає коментарів:
Дописати коментар